
Targi Kind und Jugend – Kolonia 2018 – relacja
Targi targi i po targach. Dla mnie dwa bardzo intensywne dni z nowościami i ciekawostkami na 2019 rok.
Niestety uznałam, że lustrzanka nie jest mi potrzebna i w ogóle po co ją ze sobą targać, więc zdjęcia robiłam telefonem. Już wiem, że kolejny raz tego błędu nie popełnię :/
No to lecimy po kolei – co nowego u każdego 🙂
Besafe
Norweska marka zaprezentowała dwa nowe kolory, akcesoria i… jeszcze coś 🙂
Po pierwsze – akcesoria. Wprowadzono nową wersję zwykłej maty (nie mylić z tą extra z uchwytem na tablet, która jest już znana). Na zdjęciu po lewej mata z miejscem na tablet i organizerem, po prawej wersja zwykła. Mata jest gruba i świetnie wykonana. Lusterko ze światełkiem też już znamy 🙂
Klips piersiowy został stworzony na nowo. Marka posiada patent na to zapięcie. Duża zmiana – ten klips będzie pasować tylko do fotelików Besafe, bo przyczepia się go na rzep do osłonek naramiennych, a nie do pasa. Ponadto jest zatwierdzony przez isize.
Pojawią się modele izi Plus X1 oraz izi Kid iSize X3 – zmiany są drobne – lekko zmieniony SIP+ (czyli osłona boczna) oraz zmieniona wkładka dla mniejszych dzieci. Nowości pojawią się w 2019 roku.
Nowe kolory – burgund oraz szary (ten będzie kolorem limitowanym)
Ostatnią nowością jest coś, o czym nie mogę Wam ani słowa powiedzieć, poza tym, że będzie to model obrotowy (bo to akurat nie jest tajne i już kiedyś o tym wspominałam). Niestety na informacje odnośnie tego modelu musicie czekać pewnie do lutego, ale warto poczekać 🙂
Na zdjęciu tzw. dark room, czyli miejsce do którego wchodząc muszę podpisać oświadczenie, że wcale mnie tam nie było i nic nie widziałam i nic nie powiem. Zakaz robienia zdjęć w środku jest oczywisty. Tak więc stay tuned…
Maxi Cosi
Maxi Cosi stwierdziło, że wożenie dzieci tyłem jest passé i teraz będziemy wozić bokiem. Nie no żartuję. Tyłem wcale nie jest passé. Ale bokiem i tak chcą wozić 😛
Oto nowość – gondola Jade. Jest homologowana wg. standardu iSize od 40 do 70 cm i do 9 kg. Czyli na jakieś pół roku.
Tu przypomnę, że gondole są jak najbardziej zgodne z prawem i nadają się głównie dla dzieci, które ze względów zdrowotnych muszą być przewożone na płasko.
Gondola Jade montowana jest w samochodzie wyłącznie na bazie, a w środku posiada specjalny wkład trzymający dziecko.
Co ważne gondola ta jest montowana na bazie 3WayFix. Wygląda ona wprawdzie podobnie do 2WayFix, ale można na niej montować zarówno bazę bokiem, Pebble Plusa tyłem (czyli 0-13) oraz Pearla Pro lub Pearla Smarta (0-18kg)
Skoro już jesteśmy przy Pearlach… Pearl Pro to odpowiednik 2Way Pearla. W sumie to nazwa się zmieniła chyba tylko. Pearl Smart to to samo, ale bez trzech rzeczy – odstających pasów (dla łatwiejszego wkładania dziecka), systemu luzowania pasów bez guzika i nakładek na pasy biodrowe. Odchudzony 2Way Pearl (czy też Pearl Smart) będzie kosztować ok. 1500 zł, czyli płacimy 250 zł mniej za brak gadżetów w pasach. Tylko, że akurat te gadżety robiły robotę 🙂
Pearl Pro iSize
Pearl Smart iSize
Nowy kolor – Sparkling Blue, czyli dżins 🙂
Avionaut
Polska firma w tym roku pokazała dwa prototypy – fotelika od 0 do 25 kg oraz 15-36 kg.
Pierwszy z nich będzie montowany na pasy, będzie posiadał też nogę oraz pasy kotwiczące, czyli dokładnie tak jak inne modele do 25kg.
Avionaut po sukcesie Ultralite (teraz nazwa zmieniła się na Pixel) oraz wypuszczeniu na rynek 0-18 z test plusem, czyli Aerofixa, po raz kolejny udowadnia, że polak potrafi zrobić dobry i ciekawy fotel. Czekamy z niecierpliwością na efekt końcowy.
Ponadto na plus firmy przemawia wymiana powypadkowa przez dwa lata 🙂
Drugi fotelik to opcja dla starszaków. Homologowany zgodnie z iSize 100-150 cm. Prototyp, który mogliśmy oglądać był wydrukowany na drukarce 3D, co samo w sobie już jest całkiem cool 🙂
Britax
Britax nie zaprezentował dużo nowości, oprócz nowych tapicerek i jednego nowego modelu.
Ten model to Advansafix IV, czyli 9-36kg montowany za pomocą isofixa oraz top tethera. Nowością jest to, że wyeliminowali problem z odchylaniem fotelika. Wcześniej jego regulacja skutkowała luzowaniem się pasa top tether. Teraz tego problemu już nie będzie. Fotelik, zgodnie z polityką firmy, wejdzie na rynek w dwóch wersjach – zwykły i M.
Część kolorów 2019 (te komiksowe to edycja limitowana i będzie ciut droższa)
Nowy pokrowiec na fotelik. Milutki w dotyku i ładny 🙂
Kiddy
W końcu wchodzi Artemis – fotelik na który czekaliśmy naprawdę długo 🙂
Co w nim takiego super? No pierwsze będzie to fotel modułowy, więc będzie można kupić fotelik 0-13 o nazwie Evoluna iSize 3, który będzie montowany na bazie, a potem na tą samą bazę zapiąć Artemisa.
Noga fotelika posiada w środku sprężynę, która ma za zadanie lepiej amortyzować. Ponadto fotelik posiada pasy 6cio punktowe! Pewnie zapytacie jak to możliwe 🙂 Pas krokowy w tym foteliku jest podzielony na dwa, dzięki czemu siły się inaczej rozkładają. Warto tu dodać, że żadna inna firma jeszcze nie zrobiła fotelika z pasami 6cio punktowymi.
Ponadto fotelik posiada magnesy z boku fotelika, które przytrzymują pasy przy wkładaniu dziecka. Magnesy znajdują się także w klamerkach, które musimy złożyć razem, aby zapiąć dziecku pasy. Osłona boczna także jest na magnes.
Fotelik posiada homologację iSize i jest do 18 kg. W sprzedaży pojawi się w okolicy marca 2019.
Nuna
Nuna zaprezentowała model Pipa Lite, czyli odchudzoną wersję swojego fotelika. Bez wkładek waży ona 2.3 kg, czyli naprawdę super mało 🙂
Montowana jest na bazie za pomocą isofix lub pasów, co ciekawe nie można samego fotelika zapiąć bez bazy.
W wersji bardziej exclusive fotelik będzie posiadał taką super przedłużaną budkę oraz wkładkę z wełny merynosa.
Kolejną nowością na polskim rynku będzie Nuna Norr.
Jest to model bliźniaczy do znanej już Nuny Rebl Plus, ale posiada on test plus.
Norr jest tyłem do kierunku jazdy, jednak można ją obrócić np. bokiem, aby wyjąć dziecko. Co ciekawe można ją obrócić pełne 360 stopni, tylko po prostu ona się przodem nie zablokuje. Posiada spory wychył i fajnie skonstruowany zagłówek, chroniący także od góry.
Kolejnym fotelikiem ze stajni Nuny, który wchodzi na nasz rynek jest Myti. Jest to 9-36 kg montowany na isofix oraz top tether, ale posiada homologację iSize. Uprząż 5cio punktowa jest w nim do 20.5 kg, czyli 2.5kg więcej niż u konkurencji (nie licząc Joie Bold). Fotelik rosnąc wzwyż, rośnie także wszerz, czego też nie posiadają konkurencyjne modele. Zapowiada się bardzo ciekawie 🙂
Nowa kolorystyka Nuny, na pierwszym planie Nuna Aace 15-36 kg
Joie
Joie zaprezentował dwie nowe wersje fotelika Spin 360.
Pierwsza to Spin GT, który posiada blokadę przed obrotem go przodem poniżej 9 kg. Blokada jest ręczna, w postaci guzika. Po prostu obracając fotelik do przodu należy ją nacisnąć, bo inaczej do przodu się nie obróci.
Drugi model to iSpin, czyli model iSize. Zmieniła sie baza. Posiada widoczny znacznik na nodze pokazujący poprawność rozstawienia nogi. Dodatkowo dostał rozkładaną osłonę boczną, czego brakowało w poprzednim modelu. Przy nodze ma przełącznik, który należy przestawić w zależności od tego czy używamy fotelika przodem czy tyłem.
Diono
W Diono zmiany głównie w tapicerkach. Nowa kolekcja to totalnie inne materiały oraz design, zdecydowanie jest to zmiana na plus.
Pojawia się także kolekcja Vogue, która będzie miała bardzo przyjemne tapicerki oraz wstawki imitujące drewno.
Model Radian, który w Polsce był bardzo popularny w 2017 roku, głównie ze względu na niską cenę wraca do starej ceny +/- 1200 zł. Odświeżone tapicerki robią robotę i wygląda bardzo ładnie. Póki co dostał nową wkładkę dla mniejszych dzieci, a zapowiadane zmiany konstrukcyjne w tym modelu pojawią się dopiero w 2020 roku.
Nowość od Diono – Journey 360 AX iSize – model 0-18 kg obrotowy 360 stopni. Całkiem ciekawy i spory model o ładnym designie i sporej ilości wkładek, żeby lepiej dopasować go do dziecka.
Axkid
Szwedzka marka posiada wiele modeli do 25 kg, a teraz wprowadza coś nowego – zestaw modularny, czyli jedna baza i dwa foteliki na nią montowane. Modukid montowany będzie za pomocą isofix i posiada homologację iSize.
Jeżeli chodzi o Minikida 2.0 to pojawia się nowy kolor – granatowy.
Jane
Jane pokazało odświeżoną wersję modelu Quartz, tym razem z homologacją iSize, czyli iQuartz.
Ponadto nowe kolory i materiały oraz nowa wkładka i lekkie zmiany w modelu Gravity, przy czym zmienia on nazwę na Ikonic.
Concord
Poprawiony model Air Safe, to coś co mnie absolutnie porwało. Że dostał iSize, to właściwie normalna sprawa. Co ciekawe – poprawili mu budkę i już nie jest zaczepiana o daszek, a niezależna. W dodatku przedłużana. Modelowi Air iSize mówię 3x tak!
Nowa kolorystyka Concorda, na przykładzie modelu Reverso Plus
Cybex
Cybex wprowadza serię Z, o której już pisałam po targach w Kielcach. Seria Z, to obrotowa baza, do której można zapiąć zarówno fotelik 0-13, jak i potem 0-18. Jest to pierwszy zestaw modułowy (czyli jedna baza do dwóch fotelików), na którym można foteliki obracać. Oczywiście fotelik 0-13 na tej bazie może jeździć wyłącznie tyłem do kierunku jazdy.
W tym roku nowości nie zaprezentował Klippan, który w tamtym roku obchodził 50cio lecie powstania firmy. Na stoisku mogliśmy oglądać topowe modele – Kiss 2 Plus oraz Century, a także Triofixa Maxi. Recaro się w ogóle nie wystawiało.

