
Nuna Myti – nowość 9-36kg

Nuna, to marka pochodząca z Holandii, której foteliki są na polskim rynku od 2018 roku. Ich foteliki charakteryzują się sporych rozmiarów siedziskami, dobrą jakością wykonania oraz dbałością o środowisko i o małych pasażerów – dążą do całkowitego wyeliminowania toksyn ze swoich produktów, przy jednoczesnym zachowaniu norm produkcji. Foteliki Nuna są w czołówce bezpiecznych fotelików dostępnych na naszym rynku.
Nuna Myti, to nowość, która pojawiła się w 2019 roku
Myti to fotel przodem z homologacją i-size od 76 do 150 cm wzrostu (9-36 kg)

Homologacja i-size oznacza, m.in. że ten fotel (który nie ma opcji tyłem) nie nadaje się dla dzieci poniżej 15 miesięcy, ale także mówi nam o tym, że fotel był testowany w zderzeniu bocznym, a nie tylko czołowym, co miało miejsce w homologacji ECE R44.

Największymi zaletami fotela są pasy wewnętrzne do 19.5kg oraz regulacja szerokości wraz ze wzrostem dziecka (tzw. wzrost 2D)
Fotela używamy, zapinając dziecko w pasy pięciopunktowe do 19.5kg, a później zapinamy już dziecko pasami trzypunktowymi samochodowymi, aż do osiągnięcia 150 cm.
Model Myti posiada głęboko zabudowane boki fotela oraz zagłówek – dla lepszego zabezpieczenia dziecka.
Pozycję dziecka można regulować odchylając siedzisko w trzech pozycjach. Zagłówek reguluje się razem z pasami.

Myti ledwo weszła na rynek, a już zdobyła nagrodę 2019 Red Dot Award w kategorii Design Produktu 😉
Tapicerki w fotelach Nuny są grube i porządnie wykonane, a fotel posiada wentylowaną skorupę, żeby zmniejszyć pocenie dziecka. Na plecach fotela tapicerka jest zrobiona z materiału wentylowanego, aby zapobiec poceniu się plecków dziecka.


Dla mniejszych dzieci fotel posiada grubą i miękką wkładkę wykonaną w 54% z włókien tencel oraz osłonki na pasy biodrowe.


Montaż Nuny Myti
- Póki dziecko jeździ w uprzęży wewnętrznej (do 19.5kg) fotel montujemy za pomocą złącz isofix oraz mocowania top tether – nie ma możliwości zamontowania, jeżeli samochód nie posiada zaczepu top tether
- Kiedy dziecko zapinane jest już pasem samochodowym możemy ją zamontować tak samo, czyli isofix + top tether albo samym top tetherem + pasami samochodowymi

Kiedy dziecko już wyrośnie z uprzęży wewnętrznej, po prostu chowamy pasy w specjalne miejsca pod tapicerką i możemy dalej używać fotela, zapinając już dziecko pasami samochodowymi.
Rozwiązanie to jest stosowane już w fotelach innych marek. Dzięki temu nie zgubimy żadnych elementów fotela, bo po prostu nic nie musimy z niego wymontowywać 😉



Należy pamiętać, że dziecko powinno jeździć JAK NAJDŁUŻEJ TYŁEM!
Nuna posiada fajne modele do jazdy tyłem o nazwach Rebl Plus i Norr.
Nuna Myti nada się świetnie dla np. trzylatka, który zwalnia swój fotel tyłem dla młodszego rodzeństwa 😉
Cena Nuny Myti: 1299 zł
Moja subiektywna opinia o Nunie Myti
Fotel jest przyjemnie szeroki dla dziecka, a jednocześnie dobrze zabudowany. Siedzisko długie i sprawia wrażenie wygodnego.
Uwielbiam tapicerki oraz design Nuny. Te pikowania z boku po prostu do mnie przemawiają, ale to już kwestia gustu 😉
Niestety, albo i stety wymaga montażu z użyciem top tether, co niestety w części samochodów go dyskwalifikuje, ale nie oszukujmy się – nowe fotele tworzone są pod nowe samochody, a te już raczej mają zaczep top tether 😉 Dzięki takiemu montażowi pasy są do 19.5kg, a to z kolei może przedłużyć jazdę w pasach pięciopunktowych nawet o rok – zdecydownie jest to plus!
Plusem też jest łatwość montażu, który jest dosyć intuicyjny.

