
Wyniki testów zderzeniowych – ADAC wiosna 2020
No na takie wyniki to ja czekałam. A czekałam mocno – ADAC w tym roku opublikował wyniki testów później, niż zwykle.
Zanim zobaczycie tabelkę spieszę wyjaśnić, że ta część tabeli zaznaczona na zielono to ocena za bezpieczeństwo.
Pamiętajcie, że ocena za bezpieczeństwo i ocena ogólna się różnią. Fotelik może mieć ocenę ogólną 4, bo na nią składają się oceny z bezpieczeństwo, obsługę, ergonomię oraz substancje szkodliwe, natomiast za samo bezpieczeństwo może mieć ocenę 5 i to ona nas właśnie interesuje.
Ciekawostka – ADAC nie testuje już na moelu Golf VII, a na Polo VI.
Aby zobaczyć grafikę w dużej wersji kliknij w obrazek lub tu: http://fotelove.com.pl/adacwiosna2020.jpg

To teraz czas na omówienie tego, co widzimy. Foteliki, na których testy czekałam:
- BeSafe izi Twist i izi Twist B – oba z oceną 5 za bezpieczeństwo
- Joie i-Snug 0-13 kg z piękną oceną 5 za bezpieczeństwo
- Nuna Pipa Next 0-13 kg o której wkrótce pojawi się wpis na blogu – ocena 4 na pasach i 5 na bazie
- Maxi Cosi Coral z oceną 5
Pojawiły się też oceny w kategorii 15-36 kg, na które wielu czekało:
- Maxi Cosi Kore Pro z oceną 4
- Cybex Solution Z z oceną 4
Jako ciekawostka i zaskoczenie dla wielu – składany na płasko Chicco Fold and Go – ocena 4 za bezpieczeństwo. Dlaczego zaskoczenie? Bo niektórzy nie przepadają za fotelikami Chicco, a tu jest naprawdę ciekawy i kompaktowy model z dobrą oceną w testach i w przystępnej cenie (849 zł).
Kiedy jednak przestaniemy patrzeć na niemiecki ADAC, a spojrzymy na austriacki OEAMTC, to zobaczymy tam kolejne modele, które były testowane (http://fotelove.com.pl/oeamtcwiosna2020.jpg)

Co tu takiego ciekawego?
- Maxi Cosi Beryl z oceną 3 za bezpieczeństwo. Beryl to model do 13 kg tyłem, ale do 25 kg przodem w pasach pięciopunktowych, a jednocześnie niewymagający zaczepu top tether
A także kilka fotelików nieznanych lub mniej znanych marek, które otrzymały oceny 3 lub niżej. (http://fotelove.com.pl/oeamtc2020a.jpg).
Tu zwrócę Waszą uwagę na Kinderkraft Oneto 3 (ocena 3 za bezpieczeństwo) – to jest 9-36 kg przodem do kierunku jazdy, montowany za pomocą isofix i top tether, ale ciekawostką jest to, że Kinderkraft dostał się do ADAC. To już druga firma z Polski po Avionaucie, której się to udało.

Filmy:
Na tym filmie zwróćcie szczególną uwagę od 1:58 na montaż fotelika. ADAC specjalnie źle zamontował Nunę Pipę Next NIEPOPRAWNIE, żeby pokazać jak zachowuje się źle zapięty fotelik.

