Fotele / testy / recenzje,  Relacje z targów

Nowości 2021 – foteliki samochodowe

Przez głupiego koronawirusa w 2020 nie odbyły się żadne targi, a co za tym idzie nie poznaliśmy nowości, które maja miec premierę w 2021 roku. Na szczęście firmy po cichutku sobie dopracowywały te nowości i powoli wchodzą one już na rynek. Czego możemy się spodziewać w tym roku? (WPIS BĘDZIE AKTUALIZOWANY O KOLEJNE NOWOŚCI W PRZYSZŁOŚCI)

Klippan

Premierę miał już na pewno Klippan Opti 129. Jest to fotelik homologowany zgodnie z UN R129 do 125 cm wzrostu i aż 32 kg wagi dziecka. Pisałam już  o nim premierowo przy okazji relacji z targów w Kolonii w 2019 roku.

Maxi Cosi

Lada chwila na rynek wchodzą też dwa foteliki obrotowe 0-13 kg – jeden od Maxi Cosi, drugi od Britaxa.

O Maxi Cosi wiadomo póki co tyle, że na jedną obrotową bazę będzie montowany Pebble 360, a następnie kolejne siedzisko Pearl 360.

 

 

Britax

O Britaxie wiadomo więcej – przede wszystkim to, że wchodzi na rynek ok. maja 2021. BabySafe i-Sense będzie ważyć ok. 4.5 kg i montowany będzie na modułowej i obrotowej bazie isofix. Wyróżniać go będzie regulacja wychylenia po zamontowaniu na bazę oraz światełka, które umiejscowione są z boku fotelika – dzięki nim możemy podglądać czy dziecko śpi. Nie, światełka nie będą razić w oczy. Niestety nie są też sterowane za pomocą aplikacji – włączamy je po prostu guzikiem. Dodatkowo światełka są też od spodu fotelika i te uruchamiają się same kiedy się ściemnia. Na tą samą bazę będzie później montowane siedzisko Dualfix i-Sense – też ze światełkami.

Britax przygotował także nową odsłonę Kidfixa – Kidfix i-Size. Fotel szeroki w środku, na zewnątrz ma jedynie 44 cm i dołączany SICT od zderzeń bocznych. Będzie miał długie siedzisko i to co w Britaxie kochamy najbardziej, czyli Secure Guard (prowadnica pasa biodrowego). Dodatkowo XP Pad będzie redukować energię przy zderzeniach czołowych. Cena to 999 zł. Dostępny ok. kwietnia.

Concord

Kolejna nowość, to Concord Transformer i-Size. Tu niestety jestem lekko zawiedziona – liczyłam na nową odsłonę fotela, a dostałam stary fotel w nowej homologacji. Różnica jest taka, że oczekiwałam nowego siedziska i nowych rozwiązań, a dostałam jedynie nowe naklejki pod fotelikiem i zielone prowadnice. Podsumowując – Transformer od Concorda się nie zmienia, ale nadal jest fajnym wartym uwagi fotelikiem dla starszaka. Fotel jest już dostępny.

BeSafe

BeSafe wprowadził nową tapicerkę – Peak Mesh. Wady – jest jasna. Zalety – cała jest zrobiona z siatki o właściwościach antypotowych, przez co jest cudowna na lato. Występuje w kilku modelach fotelików, ale niestety nie da się jej dokupić osobno.

BeSafe wprowadza także Modulara X1 A – fotelik z automatycznymi pasami (same się dociągają na dziecku), o którym więcej napiszę wkrótce.

Jane

Jane wprowadziło nową wersję Ikonica – poprawione są m.in. przyciski od wypinania isofixa i wkładka dla maluchów.

Cybex

Sporo zmian w Cybexie – wprowadzone zostaje kilka nowych modeli obrotowych w zróżnicowanych cenach, o których napiszę jak tylko dostanę materiały od marki.

Babysafe

BabySafe wprowadził Westiego – fotelik obrotowy, który podczas montażu łączymy z aplikacją poprzez bluetooth i aplikacja informuje nas o kolejnych krokach instalacji fotelika. Ponadto dzięki aplikacji możemy monitorować temperaturę oraz obecność dziecka w foteliku (poprzez zapięte lub rozpięte pasy).

Swandoo

Swandoo wprowadziło Marie 2, która ma m.in. blokadę obrotu przodem i znaczniki na pasach przypominające o prawidłowym ich dociągnięciu. Pojawiła się też limitowana wersja fotelika w kolorze czarnym.

 

Avionaut

Avionaut wprowadził przedłużoną gwarancję – aż do 10 lat.

Diono

Diono po zmianie dystrybutora wprowadziło na rynek nowe modele, w tym chyba największy fotel 15-36 kg dostępny w Polsce – Monterey 4. Ponadto powrócił Diono Radian w regularnej cenie 1299 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *