
Wyniki testów zderzeniowych – ADAC wiosna 2023
Nadszedł długo wyczekiwany dzień – wyniki wiosennej tury ADAC 2023, a w niej same perełki:
- Joie iSnug2 z oceną 5 za bezpieczeństwo na pasach i 5 za bezpieczeństwo na bazie i-Advance
- Nuna AACE LX z oceną 4 za bezpieczeństwo
- Cybex Solution G iFix z oceną 4
- Swandoo Charlie z oceną 4
- oba tańsze Britaxy – Adventure Plus i Discovery Plus z ocenami 4 (niestety obniżonymi do 3 za osbługę)
W kategorii do 105 cm wzrostu już lekkie zamieszanie:
- Britax Romer Dualfix Plus i M Plus z ocenami 4
- BeSafe izi Twist M z oceną 5 za bezpieczeństwo, ale obniżoną do 1 za substancje szkodliwe w tapicerce
- Joie iHarbour ocena 4 za bezpieczeństwo
Pięć modeli z dobrą lub bardzo dobrą oceną za bezpieczeństwo, ale z obniżoną notą ogólną za obsługę fotela do noty 3:
- BeSafe Stretch B 5/3 (jeden z zarzutów – zbyt duża waga… fotel waży 11 kg, więc sorry, ale nie rozumiem zarzutu w ogóle)
- Avionaut Sky 2.0 4/3
- Maxi CosiMica Eco i-Size 4/3
- Jane Ikonic R 4/3 (https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/kindersitze/kindersitztest/marken/jane-concord/jane-concord-ikonic-r-id-798/)
- Kinderkraft iGuard 4/3 (https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/kindersitze/kindersitztest/marken/kinderkraft/kinderkraft-i-guard-id-801/)
No i na sam koniec jedyny w zestawieniu przedstawiciel obrotówek do125 cm czyli Recaro Salia 125 z oceną 3 z bezpieczeństwo.
Za co obniża się ocenę? Np. za niejasności w instrukcji obsługi albo zwiększoną wagę fotelika, czy bardziej skomplikowaną instalację. Są to rzeczy oczywiście pośrednio wpływające na bezpieczeństwo, bo źle zainstalowany fotel nie będzie tak bezpieczny, jednak po poprawnej instalacji fotel otrzymuje ocenę 4 za bezpieczeństwo.


